Chaos in pakjesland

Chaos in pakjesland

1 november 2020 2 Door Marìs

Er is chaos in pakjesland. En op een (deels) onbeschofte, en zeker heel slordige manier ook.

chaos in pakjesland

Chaos in pakjesland

Er heerst momenteel chaos in pakjesland. En nu meer dan ooit. Ik zou vandaag iets via de post ontvangen en dat kwam niet. Ik vroeg een collega of er post is blijven staan, maar ze hebben alles weg gekregen, dus daar ligt het niet aan. Blijkbaar heeft de verzender het dus gewoon te laat verstuurd, waardoor het dus vandaag (zaterdag) niet bezorgd is. Balen, want ik zit er de halve dag op te wachten, maar dat kan gebeuren.

Leestip: Geldgedachten stappen voor verandering!

Vervolgens ontvang ik een pakketje van de pakketbezorger. Het formaat wat wij altijd als brievenbuspakje in onze handen hebben, dat is dus al vaag, maar ok. In dat pakketje zit een pakbon waarop de 3 boeken vermeld staan die ik bestelde. Ze horen er dus alle 3 in te zitten en volgens de site zijn ze alle 3 bezorgd. Maar er zat maar 1 boek in die doos! De doos was helemaal dicht en netjes verder.

Dus direct gemaild naar de klantenservice en een foto bijgevoegd als bewijs. Ik verwacht dat de ontbrekende boeken als nog worden nagestuurd, maar ik vind dit wel een behoorlijk slordige fout. En dus was ik al licht geïrriteerd.

Vervolgens kijk ik in de lijst met retouren, want ik wil weten of mijn retour van 12 oktober nu eindelijk al eens verwerkt is. Op 12 oktober stuurde ik een ventilatierooster auto telefoonhouder retour, omdat dat ding niet past. Is ontworpen voor een ander soort ventilatierooster. De retour is netjes via AH verstuurd en ik heb een mail ontvangen ter bevestiging met track en trace code. Daarop is duidelijk te zien dat het op 13 oktober aangekomen is, maar wat doet bol? Er staat nu ineens: retour geannuleerd. Terwijl er eerst stond retour ontvangen. Onbeschoft! Ook hierover heb ik dus een klacht verstuurd via de mail naar de klantenservice. Mijn geld hoor ik gewoon terug te krijgen, aangezien er genoeg bewijs is dat het retour gestuurd is. Wederom een gigantisch slordige fout, waar niemand blij van wordt.

Frustratie/ irritatie kwijt

Zo, na het schrijven van dit artikel ben ik mijn irritatie in elk geval kwijt. Ik vind het echt zwaar zonde dat er nu zulke prutsers bij bol werken, want ik was altijd wel fan van deze webshop. Vanwege de goede en snelle service. Nooit fouten, geen gezeur. Maar dat gevoel is nu wel weg. Ondanks dat ik er wel vertrouwen in heb dat zij dit als nog zullen oplossen, vanwege het bewijs. Maar dit zijn gewoon fouten die naar mijn mening niet gemaakt horen te worden. Dat ze druk zijn ok, maar dan verwacht ik wel als nog een goede bestelling te ontvangen. Hoogstens iets later door de drukte. En daar dan ook netjes een bericht van te ontvangen. Want dat zijn dingen die gebeuren. Een bestelling maar half leveren is gewoon slordig, je hoort het te checken wat je in de doos stopt met de pakbon erbij. Dan gebeuren deze dingen niet.

Gelukkig bestel ik mijn kerstcadeaus altijd ruim op tijd, zo ook deze keer. Dus een waarschuwing voor jullie: ga niet op het laatst pas dingen bestellen! Mocht er iets mis gaan, zoals bij mij, kan het nu nog ruim op tijd worden opgelost. Of mocht het iets langer duren vanwege drukte, dan komt het ook gewoon op tijd aan, als je het maar op tijd besteld!

Leestip: Wat doe ik nu allemaal met sparen 10!

Hebben jullie wel eens last gehad van slordigheid bij welke webshop dan ook? Vertel jouw verhaal in de reacties!

update: inmiddels hebben ze de ontbrekende boeken inderdaad nagestuurd, er bleek een systeemfout te zijn tijdens het inpakken van de bestelling.
Daarnaast heb ik ook reactie gekregen op mijn retour en ook dat is nagekeken en inmiddels opgelost. Want zoals zij ook konden zien, is mijn retour gewoon op tijd aangekomen. Iemand heeft dat fout gedaan in het systeem en daarvoor heb ik excuses gekregen en een mini-cadeaubon van 3 euro in mijn account als goedmakertje. Erg netjes opgelost dus! Blij mee!

chaos in pakjesland