
Contract niet verlengd
Een tijdje geleden was het sim only contract voor mijn telefoon afgelopen, ik heb mijn contract niet verlengd. Waarom niet? Dat vertel ik jullie vandaag!
Contract niet verlengd
Een tijd geleden liep mijn sim only contract af voor mijn mobiele telefoon. Na tig keer bericht gehad te hebben van de provider dat ze toch wel echt een goed aanbod klaar hadden staan, besloot ik om eens te kijken wat er zou gebeuren als ik mijn contract niet zou verlengen. Ik las op internet namelijk dat je dan gewoon je oude maandbedrag bleef betalen.
Leestip: Download nu mijn e-book!
Natuurlijk gaan je maandlasten dan wel omhoog elke keer wanneer er een inflatiecorrectie wordt toegepast. Voor mijn oude abonnement betaalde ik 11,96 euro per maand. Ik vind mijn huidige provider erg fijn, zelfs in de bergen heb ik prima ontvangst en dat kon ik destijds van mijn oude provider niet zeggen. Daarom blijf ik graag bij Vodafone. Bellen leverde mij destijds niet meer korting op. Een beter aanbod konden ze niet doen zeiden ze.
Toen mijn abonnement afliep kreeg ik een zogenaamde aanbieding. Ik zou voor hetzelfde abonnement 15 euro per maand gaan betalen. Nou dús mooi niet! Want na een beetje rond gezocht te hebben op internet kwam ik erachter dat als ik niks deed, ik gewoon 11,96 euro per maand zou blijven betalen. Niks geen 15 euro dus! Ik dacht; heyyy bedankt voor de info!!
In oktober 2023 ging de abonnementsprijs na een inflatiecorrectie omhoog naar 13,14 euro. Na de volgende inflatiecorrectie in oktober 2024 werd dat 13,64 euro en dat betaal ik vandaag de dag nog steeds. Nog altijd is mijn ontvangst helemaal prima daar ben ik niks op achteruit gegaan. Evenals dat ik nog steeds dezelfde hoeveelheid internet heb.
Dit vond ik dus echt zoiets wat bijna niemand weet, want volgens mij denkt iedereen; oh shit, ik moet verlengen, want anders ben ik straks afgesloten. Maar dat is dus totaal niet waar. Jouw oude abonnement wordt dan gewoon voortgezet voor dezelfde prijs met eens in de zoveel tijd een inflatiecorrectie. Dat wilde ik dus graag even met jullie delen. Zo kunnen jullie wellicht ook weer wat geld besparen als de volgende keer de prijzen van jullie mobiele abonnement omhoog zijn gegaan vergeleken met je oude abonnement.
Nu weet ik niet of dit voor alle abonnementen geldt, maar dus wel voor de sim only varianten bij mijn provider. Hoe actief zijn jullie met een zo goedkoop mogelijk telefoon abonnement afsluiten? Zit je al jaren bij dezelfde provider omdat je dat zo fijn vind? Of kijk jij echt puur naar het aller goedkoopste abonnement en maakt het jou niet uit welke provider dat is? Ik ben wel heel benieuwd naar jullie persoonlijke eisen voor je mobiele abonnement! Zelf blijf ik dus het liefst hangen omdat ik heel tevreden ben. En met deze truc kon ik dus op een iets goedkopere manier klant blijven. Als ze dan geen korting willen geven, pak ik het zelf wel 😉
Mijn contract verleng ik dus pas weer zodra mijn huidige abonnementsprijs boven de 15 euro per maand uit gaat komen óf als er wél een goede aanbieding komt. Af en toe blijf ik wel kijken voor welk bedrag ze het abonnement aanbieden dat ik wil hebben. Voor als nog is dat momenteel nog steeds 15 euro.
Leestip: Eilandhoppen het hoofddoel van 2025!
Kende jij deze truc al? En ben jij trouw een je provider, of totaal niet en ben je echt op zoek naar het goedkoopste abonnement?
Ik zit nu al een aantal jaar bij Simpel, ik betaal 10 euro per maand voor 15G internet en onbeperkt bellen. Dit bevalt mij prima. Ik mag ergens dit jaar weer verlengen, maar ik kijk ook altijd hoor waar ik het voordeligst mee uit ben. Het lijkt leuk zo’n aanbieding, maar net even verder kijken kan je meer voordeel opleveren.
Heb je dan ook echt overal goed bereik? Ook in de bergen? En geen/ tot zelden storingen? Dat vraag ik me dan altijd af. Ik heb vroeger ooit eens KPN gehad, maar toen had ik in een Landal park in Duitsland gewoon geen enkel bereik. Omdat ik toen zonder mijn moeder was, die wilde weten als ik daar was aangekomen, werd ik daar erg verdrietig van. We konden toen niet eens normaal contact hebben. Daarom ben ik niet zo van het overstappen met mijn mobiele abonnement. 10 euro per maand is een net bedrag! En Simpel doet niet aan inflatiecorrecties?
Ik heb op Samos in de bergen prima bereik gehad hoor! Ook op Gran Canaria geen problemen gehad. Ik heb toevallig net een mailtje gehad met inflatiecorrectie, ik ga nu 10.32 betalen. Voor het eerst in bijna 2 jaar een kleine verhoging.
Ik hoef geen andere provider weer iig. Ben zeer tevreden. Voorheen zat ik ook bij vodafone en later bij Telfort/kpn.
Grappig dat je daar net een mail over ontvangen hebt! Net bedrag nog steeds hoor! Kan me inderdaad voorstellen dat je geen andere provider meer hoeft omdat je tevreden bent. Maar goed om te weten dat je gewoon goed bereik had.
Wat grappig dat mensen dit niet lijken te weten? Mijn man en ik hebben beide al heel lang een SimOnly abonnement bij Simpel. Daar betaalden we beide 5 euro per abonnement voor. Een aantal jaar geleden was er een aanbieding dat we voor €2,50 een abonnement konden nemen en dat hebben we toen gedaan en bij mijn abonnement hebben we voor €5,00 extra daar onbeperkt bellen opgezet. Dus onder de streep zijn we nog steeds niet meer dan €10,00 kwijt voor onze abonnementen. Alle aanbiedingen die nu volgen zijn allemaal niet voordeliger dan wat we nu hebben 🙂 Overigens hebben wij nooit met inflatie te maken gehad in al die jaren, het is altijd €10,00 geweest voor ons samen, tenzij er met een betaald nummer gebeld werd of de Wifi een keer uit bleek te staan, zonder dat we het opgemerkt hadden. Volgens mij zijn we inmiddels ook alweer bijna 5 jaar verder sinds het laatste contract, dat dus officieel allang afgelopen is.
Wauw wat een mooi maandbedrag! Klinkt goed dat ze blijkbaar niet aan inflatiecorrectie doen. Er zijn natuurlijk altijd zoveel mensen die wel de overstap maken dat ze daar genoeg aan verdienen.
Ik heb ooit bij KPN gezeten járen geleden en toen was ik op een vakantiepark in Duitsland in de bergen, zonder mijn moeder. Ik had haar beloofd dat ik het zou laten weten als we waren aangekomen, maar vervolgens had ik alleen maar bij de receptie bereik en in het huisje dus helemaal 0 bereik. Daar werd ik toen erg verdrietig van dat we niet eens normaal contact konden hebben. Daarna ben ik zsm overgestapt naar Vodafone (want degene die bij mij was had Vodafone en wél bereik). Daarna nooit meer de gok genomen om van provider te wisselen.
Ik heb in het verleden bij KPN Mobiel klantenservice gewerkt en daar had je toen een oude bundel die ervoor zorgde dat je goedkoop in het buitenland kon bellen (handig voor mensen wonend aan de grens, waar het netwerk nog weleens oversprong naar het buitenland) Daar wilden ze toen vanaf met een nieuwe bundel die zogenaamd beter was. Dan was je verplicht aan het einde altijd een verkoopdeal aan te bieden en het liefst ook af te sluiten. Ik was daar dus niet goed in en vertelde die mensen juist dat ze zolang mogelijk hun oude bundel moesten blijven behouden, omdat we die niet zomaar weg mochten halen. Ik heb er dus ook niet zolang gewerkt haha. Kan mij voorstellen dat je graag bereikbaar wil zijn voor je moeder, dan zou ik ook niet zomaar meer tussentijds overstappen als je nu de zekerheid van bereik hebt.
Haha ik kan me voorstellen dat je daar niet lang gewerkt hebt. Zo zou ik dus inderdaad ook zijn. Ja ik was toen nog kind/ tiener, maar toch is het idee van geen bereik hebben altijd als naar gevoel blijven hangen. Wanneer ik ‘straks’ geëmigreerd ben, speelt dit natuurlijk helemaal weer op dat ik goed bereikbaar wil zijn. Maar wie weet liggen de prijzen daar dan ook weer anders. Ook daar ben goed bereikbaar met Vodafone. Wie weet tegen een veel betere prijs dan in Nederland, daar heb ik nog niet naar gekeken.
Ons hele gezin gaat zodra abonnementen vrijkomen naar 50+ mobiel. Prima bereik via het Vodafone netwerk. Eerste 12 maanden €2,50 per maand, daarna €10 voor 25GB en onbeperkt bellen.
Zo dat zijn ook mooie prijzen! Ik ben niet zo bekend met 50+, maar interessant dat zij ook gebruik maken van het Vodafone netwerk.