
D-reizen failliet
Dat D-reizen failliet is, wisten we al. Ik meen mij te herinneren dat zij al eens eerder failliet zijn geweest en destijds een doorstart gemaakt hebben, maar ik kan het mis hebben.
D-reizen failliet
Dat D-reizen failliet is, wisten we al, maar er wordt onderzocht of zij een doorstart kunnen maken. Wellicht heb ik het mis, maar volgens mij is dit al eens eerder het geval geweest. Of ik moet in de war zijn met een ander reisbureau.
D reizen had 42 miljoen euro aan vouchers uitstaan bij klanten. Deze worden allemaal vergoed door de SGR. Wanneer de mensen hun geld terug krijgen is volgens mij nog niet bekend. Ik heb daar zelf in elk geval nog niks over gelezen. Zelf ben ik erg benieuwd of zij een doorstart gaan maken. Het zijn lastige tijden voor reisbureaus, dus we gaan zien wat er gaat gebeuren.
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of een van mijn lezers ook een d-reizen voucher heeft staan? En heb je dan al informatie gekregen over de uitbetaling van je voucher door de SGR?
Ik hoop oprecht dat de vaccinatiecampagne zijn vruchten af gaat werpen voor iedereen die nu in de problemen zit of daarin terecht dreigt te komen. En voor iedereen die op een andere manier veel last heeft van de corona crisis. We zijn er allemaal wel aan toe dat het leven weer eens normaal gaat worden. Al is dat stapje voor stapje, het is hard nodig.
Zelf zou ik in de herfst van 2020 eigenlijk naar Gran Canaria gaan, maar dat is (gelukkig) bij een andere maatschappij. Deze vakantie heb ik uiteindelijk ruim op tijd zelf omgeboekt naar 2021 (want later kon op dat moment niet). En begin dit jaar heb ik ook de vakantie van 2021 weer omgeboekt. Ik kon alleen omboeken naar wat op de site beschikbaar was, dus is het inmiddels omgeboekt naar 2022.
Maar ook in 2022 zullen wij niet gaan, dus zal ik hem dan opnieuw omboeken. En wel naar 2023. Ik heb meteen na de eerste keer omboeken gekozen voor ‘extra flexibel omboeken’, waardoor ik kan omboeken wanneer ik dat wil. Hopelijk is het qua vakanties en vliegen in 2023 inmiddels weer allemaal gewoon normaal, want wij willen alleen op een normale manier op vliegvakantie. Dus zónder mondkapjes. Eerder vliegen wij niet.
Hoeveel heimwee ik ook heb naar mijn vriendinnen. Vakantie moet wel leuk en relaxt blijven. Ik ben al geen fan van vliegen, dus dat moet gewoon gaan zoals ik het gewend ben. Niet anders. En anders maar niet. Ooit wordt het weer normaal en naar die tijd kijk ik énorm uit!
Leestip: Vakantie uitgaven 2020!
Heb jij een voucher van D-reizen? Zo ja; heb je al een bericht ontvangen van hoe het nu verder gaat en wanneer je je geld terug kunt verwachten?
Ik heb nog wel een andere reisvoucher staan, die eind mei verloopt en dan uitbetaald gaat worden.
Aangezien de huisjes nu veel duurder worden aangeboden dan voor de corona, laat ik deze voucher uitbetalen. Ook omdat je veel minder kunt. Dan zit ik liever in mijn eigen leuk terras in eigen tuin, of op het plaatselijke strandje
Gezien de prijzen en wat er op dit moment allemaal al vol zit, neem ik aan dat het bedrijf voldoende middelen heeft tot uitbetaling
Over welke huisjes heb je het dan? Centerparks, Landal, natuurhuisjes, of nog iets anders? Ik vind Landal niet echt duurder geworden (in de herfstperiode), maar wellicht heb ik dan net een goedkoop park uitgekozen, want sommige parken waren wel echt belachelijk duur. Maar dat ligt dan wellicht ook aan de locatie. Dat bepaalde populaire locaties dan duurder geworden zijn.
Maar wel fijn dat het uitbetaald gaat worden in mei, geld terug krijgen is altijd fijn! De huisjes doen het in elk geval allemaal goed dus uitbetalen zal idd geen probleem vormen denk ik!
Toch Landal hoor. Ik had in de eerste instantie een weekje geboekt met een hele goede dubbele kortingscode (gratis reservering, gratis voorkeur en kerstbon korting icm de gewone korting). Het was een boeking voor alle kinderen, aanhang en kleinkinderen en op een goedkoop, maar voor ons heel leuk park/ streek. Wel dus in een schoolvakantie. Ik hou de site al een tijd in de gaten voor aanbiedingen. Lukt absoluut bij lange na niet voor het voucher bedrag. En de huisjes vliegen weg. Kwestie van vraag en aanbod. Begrijp ik ook wel.
Ja kijk daar ga je al, dan hebben ze de prijzen omhoog gedaan tijdens de schoolvakanties. Wij gingen in de herfst van 2020, maar dit jaar is het niet duurder geworden dan toen. Wss ligt het dan aan de schoolvakanties. Vervelend als je daaraan gebonden bent. Zal na corona wel weer omlaag gaan met de prijzen, dan gaat iedereen weer massaal naar het buitenland
Ik had vorig jaar bij D-Reizen een vakantie geboekt naar de Canarische Eilanden. Deze hebben we toen omgeboekt naar deze zomer in de veronderstelling dat alles weer normaal zou gaan. Helaas is dat nog niet het geval. Ik wilde de vakantie dus omboeken naar een vakantie in Nederland. Echter op dat moment had Tui een geschil met D-Reizen. TUI kon voor mij niet omboeken want ik had via D-Reizen geboekt, D-Reizen kon niet omboeken want TUI had het systeem voor ze geblokkeerd. Ik baalde daar wel van. Zij hebben een geschil met elkaar en ik was de dupe. Toen het bericht kwam dat D-Reizen failliet was heeft TUI binnen 24 uur kenbaar gemaakt dat zij alle nog niet uitgevoerde reizen overnamen. Mijn reis is nu dus omgeboekt naar een vakantie in Nederland. Op de site van de SGR staat precies uitgelegd wat ze gaan doen. Mensen met een gedekte voucher worden benaderd door SGR om een claim in te dienen en zullen hun geld terug krijgen. Dit kan echter wel langer dan 6 maanden duren. In de algemene regels staat ook dat een claim binnen twee maanden na het faillissement moet zijn ingediend. Best dus nog wel een dingetje om in de gaten te houden en niet te lang te wachten tot het SGR contact opneemt denk ik.
Meen ergens te hebben gelezen dat een doorstart niet zomaar kan omdat je na een faillissement je het eerste jaar niet kan aansluiten bij het SGR. Maar hoe dat allemaal werkt geen idee. Ik vind het erg jammer voor de dames van het reisbureau waar ik boekte. Zie in deze branche nu maar een andere baan te vinden.
Jeetje daar zitten dus nog flink wat regels aan en je moet dus nog veel actie ondernemen en opletten ook om je geld terug te krijgen. Bedankt voor je toevoeging aan mijn artikel!
We zullen zien of ze een doorstart maken of niet, het is wel te hopen voor de medewerkers! Je baan verliezen is nooit prettig!
Heb niets via organisaties geboekt. Heb nog wel wat staan bij een accommodatie in het buitenland van vorig jaar mei dat nu naar juni gaat, maar nog even afwachten of dat door kan gaan. Zo niet, dan kijken we wel wanneer het weer kan. In ieder geval niet te maken met tussenliggende organisaties.
Ben je niet bang dat de accommodatie over de kop gaat? Of hebben zij normaal ook genoeg landelijk toerisme? Hopelijk is alles snel weer normaal!
Wij hebben niets uitstaan gelukkig. Hadden niets geboekt. Wij wachten wel met boeken, om dezelfde reden als jij. Ik mis het wel en zou zo graag even ergens heen willen waar het lekker warm is, maargoed….niet onder deze voorwaarden. Dan maar wachten. Ik ga ook niet in eigen land weg, heb je die prijzen bekeken? Als er nog plek is….Wij vermaken ons in onze mooie tuin zelf wel…
Gelukkig! Ja die van mij was helaas al geboekt voor corona, dus dan maar steeds doorschuiven! Gelukkig is dat mogelijk. Maar als er al corona geweest was had ik zeker niet geboekt voor vliegreizen. Ja zeker; dan maar wachten. Helemaal mee eens. Moet wel leuk blijven. En ontspanning geven. Haha ja deels, sommige parken van Landal zijn vergeleken met vroeger idioot duur. Daardoor maar weer een goedkoop park geboekt die wel alles heeft wat wij graag willen. Maar vergeleken met vorig jaar herfst is het voor dit jaar niet duurder geworden (of we hebben gewoon geluk met het park wat we uitgezocht hebben). Verder niks heel secuur vergeleken, want ik wil gewoon lekker op vakantie, dat is hard nodig. Zit erg hoog in m’n stress, dus echt even 2 weken er tussenuit is wel welkom. Gelukkig scheelt het als je de kosten door 3 kunt delen (of eigenlijk door 2, want ik heb de vakantie voor mijn moeder betaald als verjaardagcadeau, dat weet ze alleen nog niet, ze is pas in de zomer jarig).