Gran Canaria week 1 – diary 28

Gran Canaria week 1 – diary 28. Vorige week konden jullie lezen wat mij het meeste geholpen heeft om grip op mijn geld te krijgen. Deze week heb ik weer gewoon een photodiary voor jullie!

Gran Canaria week 1 - diary 28

Gran Canaria week 1 – diary 28. Op zondag 7 oktober was het zo ver. Om 6:05 uur in de ochtend zaten we in het vliegtuig op weg naar Gran Canaria. Ik was de middag ervoor ineens snotverkouden geworden dus ik zag enorm tegen het vliegen op, maar dankzij aspirine en neusspray had ik toch een goede vlucht. Totdat bijna op het laatst wel alles dicht begon te zitten. Maar ook dat heb ik overleefd.

Gewoon de hele tijd als een halve idioot met je mond zo ver open zitten alsof het lijkt dat je mond is blijven steken op het hoogtepunt van je gaap. Ziet er enorm debiel uit, maar het werkt wel. Want mijn oren knapten toen toch af en toe weer open. Wel af en toe tussendoor je mond sluiten en even slikken natuurlijk 😉

Zondag 7 oktober

Gran Canaria week 1 - diary 28

Toen we vertrokken was het nog pikdonker, dus tijdens het opstijgen zagen we Amsterdam in het licht gehuld. Dat blijft altijd een mooi gezicht vind ik! Wat wel jammer was, was dat ze nu ineens zeiden dat ze de lichten nog even uit deden voor de mensen die nog wilden slapen, want het was wel erg vroeg. Sorry hoor, maar je zit al dik 3 uur op Schiphol, dan ben je inmiddels toch wel wakker!! Dus ik ging maar video’s kijken op mijn laptop met mijn oortjes in. Voorheen deden ze dit namelijk nooit (we hebben namelijk meestal de vroege vlucht naar Gran Canaria).

Toen we er eenmaal waren vlogen we eerst het halve eiland over en langs voordat we gingen landen. Dus dat was een mooie rondvlucht! Natuurlijk kon ik het niet laten om daar wat foto’s van te maken. Het is en blijft zo’n prachtig eiland! <3 We hadden geluk dat we wind mee hadden waardoor de vlucht 30 minuten korter duurde dan de 4,5 uur die er voor staat.

Toen we aan kwamen in de ochtend was het al gelijk 30 graden, heerlijk!! Hoe ziek ik me ook voelde, we zijn toch meteen lekker naar de boulevard gegaan. Onder het mom van; ik zie wel hoe ver ik kom. Ik laat mijn vakantie niet verpesten en daarbij is buiten lopen in de zon en vitamines opdoen ook gezond! Uiteindelijk hebben we toch gewoon alle boulevard winkels gehad, we deden het gewoon rustig aan, maar daarna was ik ook wel écht gesloopt.

Gran Canaria week 1 - diary 28

Kijk nou wat een heerlijk uitzicht dit is! Ik geniet er altijd zo énorm van om in de zon te lopen en naar de palmbomen, het strand en de oceaan te kijken. Zo rustgevend! En ik had me een partij hard gewerkt om nog zoveel mogelijk geld te verdienen, dus ik was hier wel écht aan toe. In de avond ook al gelijk 1 van mijn vriendinnen gedag gezegd, die zag ik nog net voordat ze vrij was op maandag en dinsdag. Dus dat was gelijk weer even leuk en knuffelen. Haar ken ik al 14 jaar. Echt gigantisch lang! Hoewel dat een hele lange tijd alleen oppervlakkig geweest is. En in de loop der jaren meer uitgegroeid is tot een vriendschap.

We vroegen ook meteen wanneer vriendin nummer 2 er zou zijn, helaas was dat pas woensdag (haar vrije dagen wisselen namelijk steeds). Haar leerden we pas 2 jaar geleden écht een beetje kennen en deze vakantie is dat pas echt uitgegroeid naar een vriendschap. Al noemde ik haar ook al mijn vriendin, want het is gewoon een heel grappig en lief mens.

Maandag 8 oktober

Gran Canaria week 1 - diary 28

Heerlijk! Gelijk even een goed uitgebreid ontbijtje, met ei en een pannenkoekje, een muffin, komkommer en een mini croissantje. Met tot slot nog een bakje limoen yoghurt. Heerlijk! Ik hou echt van deze toetjes, dus ik pak ze altijd elke ochtend!

Na het ontbijt voelde ik me nog steeds ziek, maar toch gingen we weer gewoon op pad. Deze keer naar CC (Centro Comercial) Bellavista in San Fernando. Deze foto maakte ik binnen in een Chinese winkel. Die winkel is onwijs groot en heeft veel leuke dingen, hoewel ik het vergeleken met de vorige keer toch tegen vond vallen. Ik kocht er bijna niks. Alleen een nieuwe brillenkoker omdat mijn oude daar weg kwam maar nu na 2 jaar kapot begon te gaan en vies geworden was van binnen. Dit was een wand met allemaal nepbloemen, maar het zag er zó mooi uit dat ik het gewoon even op de foto móést zetten!

Ik koos deze avond voor een lekker kippenpootje met wat patat en groente. En een klein beetje pasta erbij natuurlijk! Wat overigens erg lekker smaakte.

Gran Canaria week 1 - diary 28

Omdat mijn trek om te eten weer terug was besloot ik vanavond wel een toetje te nemen! Gelijk wat ijs genomen en 2 mini gebakjes uitgekozen. Heerlijk!

Dinsdag 9 oktober

Vandaag besloten we om maar wél even een dagje rustig aan te doen, want ik was nog steeds niet beter. Dus nu wel gewoon even rust pakken. En dus maakte ik alleen maar foto’s van mijn avondeten vandaag. Heerlijke afwisseling weer. Elke avond nam ik groente, iets van pasta en ik keek wat er verder nog meer was. Het vierkante ding was trouwens iets met kaas en ham erin.

Gran Canaria week 1 - diary 28

En ik had niet zo heel veel trek, maar toch nam ik nog een paar kleine gebakjes. Dat ronde kokosding pakte ik alvast mee voor mijn moeder, die is gek op alles wat kokos bevat. En er lagen er nog maar 2 van. Dus ja. Weer iemand blij gemaakt!

Woensdag 10 oktober

En weer een heerlijk ontbijtje! Ik geniet er echt van dat ik helemaal niks hoef te doen voor mijn eten op vakantie! Gewoon een rondje lopen en pakken wat je wil hebben. Top!! En het allerlekkerste: NIET HOEVEN KOKEN!!!

Gran Canaria week 1 - diary 28

Vandaag voelde ik me voor het eerst weer echt een stuk beter. Gelukkig maar, want vandaag stond de markt van San Fernando/ Maspalomas in de planning! Dit is een markt bij een gebouw waarop staat ‘mercado municipal’. En in dat gebouw zitten wat kleine winkeltjes/ tentjes. Daar haalden we deze lekkere smoothie die ter plekke vers voor ons gemaakt werd. Heerlijk!

En rondom dat gebouw is dan buiten de markt. Met de bergen op de achtergrond. Zo mooi om buiten op een markt te lopen met de bergen op de achtergrond! Echt genieten! Zo erg dat ik vergat om verdere foto’s te maken. Maar hey, je bent op vakantie of je bent het niet he 😉

Toen we terug kwamen van de markt gingen we naar onze vriendinnen om een blik met speculaasjes te geven. 1 blikje per persoon. Met een briefje erbij dat we respect hebben voor hoe hard zij altijd werken, wat ze echt ontzettend lief vonden.
Ik wil verder geen foto’s delen van mijn vriendinnen of in welk hotel we zaten. Want dat vind ik privé, omdat we hier altijd naartoe gaan. Daarom zullen jullie dat in mijn diaries niet terug vinden 🙂

In de avond hadden we deze keer een heerlijke sliptong! Super luxe, maar soms heeft het hotel dat. Het ding wat op een loempia lijkt is trouwens een visstick. Die was ook erg lekker!!

Donderdag 11 oktober

Gran Canaria week 1 - diary 28

Vandaag was het tijd om te shoppen bij CC Tropical. Waar ik ook hier 2 jaar geleden heel goed slaagde, was het ook deze keer wat minder. Best grappig hoe dat steeds wisselt!

En het was weer een prachtige dag! Onze temperaturen waren steeds zo rond de 30 graden, echt heerlijk! En niet zo vies plakkerig als in Nederland.

Was een prachtig plaatje is dit toch! Ik krijg echt giga heimwee als ik dit allemaal terug zie. Hebben jullie ook een favoriete vakantiebestemming waar je graag terug gaat?

Gran Canaria week 1 - diary 28

En bij hotel Riu Palace stopten we eventjes voor dit prachtige uitzicht op de duinen van Maspalomas en de oceaan. Als je mooie foto’s wilt maken, dit is the place to be!

Vrijdag 12 oktober

Vandaag gingen we eindelijk een  dagje naar het strand. Het waaide redelijk hard, dus de netten waren neergezet zodat je niet gezandstraald werd. In de zon was het verder heerlijk!

Gran Canaria week 1 - diary 28

En dit uitzicht, het stuk land in de zee. Ik geniet daar ook elke keer weer van. Het is en blijft gewoon zo mooi. En dan die mooie blauwe oceaan erbij. Echt genieten!

We aten onze lunch bij ‘La Sirena’  op de boulevard. Waar het eten in elk geval wél lekker is. Want niet alle tentjes zijn lekker helaas. Daar kwamen wij vorige keer achter. Dus wij gingen voor veilig!

Zaterdag 13 oktober

Gran Canaria week 1 - diary 28

Vandaag was het weer tijd voor een dagje shoppen! Deze keer bij CC Yumbo. Dit is om de hoek bij de Yumbo. Het is een soort mini parkje met een toeristenbureau rechts (niet te zien op de foto). Toen we dit zagen moesten we natuurlijk even wat foto’s maken!

CC Yumbo. De hoofdingang. Hier zijn we altijd wel een dagje zoet met shoppen. Er zijn namelijk meerdere verdiepingen en wij nemen altijd de bovenste en die daaronder. Want helemaal beneden zijn toch alleen maar barretjes/ cafées dus daar hebben we niks te zoeken. Die gaan toch pas in de avond open. Wij lunchen in de Yumbo altijd mij ‘Miramar’. Die heeft erg lekker eten. En ook lekkere smoothies!

Mijn favoriete gebakjes op 1 foto! Dit was natuurlijk bij het avondeten. In de middag na het shoppen zijn we natuurlijk nog even gezellig bij onze vriendinnen gaan zitten. En we hebben weer enorm gelachen. Er zijn altijd wel mensen die gek doen of er gebeurt weer wat raars. Zo pakte een van de meiden per ongeluk een keer de zout in plaats van de cacaopoeder, om die op de cappuccino te gooien.

Ze had het niet door en was rustig het zout erop aan het gooien. Tot ze klaar was en dacht; hey waarom zit er geen bruine poeder op het slagroom? En toen was het gelijk; oh sorry!! En de meneer kreeg uiteraard een nieuwe en kon er zelf ook wel om lachen. Heerlijk dat soort dingen! Wat er al niet kan gebeuren als je in gedachten bent 😛

Morgen kunnen jullie de photodiary van mijn 2e week Gran Canaria zien!

Wat is jouw favoriete vakantiebestemming waar je graag vaker heen gaat? En waarom?