Lens protector – diary 232

Lens protector – diary 232

29 september 2022 0 Door Marìs

Je leest nu; Lens protector – diary 232. Want deze week stond bij mij in het teken van het vinden van een goede lens protector voor mijn nieuwe telefoon. De lens steekt namelijk nogal ver uit, waardoor je hem beter niet op de achterkant neer kunt leggen, terwijl ik gewend ben om dat wel te doen.

Lens protector - diary 232

Lens protector – diary 232

Vandaag deel ik met jullie mijn photodiary; lens protector – diary 232. Want ik was hard op zoek naar een lens protector voor mijn nieuwe telefoon. Ik was naar een telefoonwinkel gegaan om te vragen of er hoesjes binnen zouden komen (of al waren) die de lens ook beschermen, maar toen werd er vertelt dat ik beter een lens protector op internet kon bestellen. Zo’n hoesje als ik wilde kwam er namelijk niet.

Leestip: Zelfbeheersing leer je ontwikkelen!

Dinsdag 20 september

Lens protector - diary 232

Vandaag kwam de eerste lens protector binnen die ik via bol bestelde. Mensen; BESTEL DIT NIET!!! Het werkt niet/ doet niks! Aan de hand van de verpakking zou je denken dat er 3 losse beschermlensjes in de verpakking zitten die je erop kunt klikken of plakken, maar dat is mooi niet waar.

Je krijgt een plastic houder, die veel te groot is, want hij kwam boven mijn telefoon uit. Aan de hand van hun beschrijving moet je na je lens schoongemaakt te hebben de witte beschermlaag van de plastic houder afhalen. Tot zover gaat het goed. Daarna moet je de houder zachtjes aandrukken op/ over je lens. Dan moet je hem er weer afhalen en zit er dus niks op je cameralens!! Zelfs geen beschermfolie. Omdat de plastic houder veel te groot is, kun je hem dus ook niet met houder en al erop laten zitten. Het product is dus waardeloos. Ik heb het weer ingepakt en retour gestuurd. En moest op zoek naar een échte lensprotector.

Woensdag 21 september

Lens protector - diary 232

Tijd om weer te zwemmen! Ik ben echt zo blij dat ik ben gaan zwemmen, want het is leuk en ik krijg er energie van! Dus natuurlijk werden de badslippers ingepakt. Inmiddels zijn we nu 3x wezen zwemmen en beginnen we de mensen een beetje te leren kennen die er ook zwemmen. De gezellige gesprekken beginnen nu te komen. Altijd leuk om dan ook op het eind te horen; tot volgende week! Dat heeft ook gewoon iets gezelligs.

Donderdag 22 september

Vandaag kwam lens protector nummer 2 binnen. Deze pakte ik meteen uit om weer te beginnen met het schoonmaken van de lens. Daarna plaatste ik zo de lens protector over de cameralens! Top! De lens is nu mooi beschermd en ik kan mijn telefoon weer gewoon op tafel neerleggen op de achterkant, zoals ik gewend was. Want automatisch doe je dat toch. Ik ben hier echt blij mee! Binnenkort ga ik nog een tweede bestellen, want hij zat dus in dit plastic doosje, dus die kan ik gewoon altijd meenemen. Mocht er dan iets met de protector gebeuren, dan heb ik een reserve bij me.

Mocht je ook nog op zoek zijn naar een lens protector voor je iPhone 14 pro, dan kun je het via deze link bestellen. Dit is een affiliate link, dus als je via mijn link iets besteld bij Bol, krijg ik daar een kleine vergoeding voor, zonder dat het jou extra geld kost. LET OP: Ik zie dat ook dit product nu door Mobstore verkocht word, maar uit principe wil ik bij hun niks meer kopen. Ik vertrouw ze niet meer. Indien je dit ook niet wilt, kun je onder de bestelbutton klikken op; bij 3 partners verkrijgbaar. Dan kun je achter de partner van jouw voorkeur klikken op; in winkelwagen. En dan afrekenen. De partner die ik gebruikte was; Kbstronicss.

Vrijdag 23 september

Vandaag meldde ik mijn retour van de eerste lens protector aan via bol, vlak voordat ik boodschappen ging halen. Ik leverde mijn retour in bij de supermarkt en klaar. Zou je denken.

Kreeg ik eind van de middag 2 emails in mijn inbox, eentje van Bol en eentje van Mobstore. Het eerste zag ik die van bol, en daarin stond doodleuk dat mijn retouraanvraag geannuleerd was, omdat de verkopende partij aangegeven had dat ik het product toch wilde houden. Zonder mijn toestemming. Hoe onbeschoft!

Van Mobstore zelf had ik dus ook een mail; kun je dit proberen? Kun je dat proberen? Kijk eens naar de instructievideo, misschien lukt het dan. Daar ben ik dus absoluut niet van gediend. Buiten dat ik precies gedaan had wat ze in de instructievideo lieten zien, waarna er dus géén bescherming op je cameralens zit, was dat ding inmiddels ook al vernaggeld. Én retour gestuurd. Mail dan meteen de instructies bij de aankoop. Het enige wat ik geantwoord heb is; het is al retour gestuurd. Waarna ik meteen contact opgenomen heb met de klantenservice van Bol, om aan te geven dat het product wel degelijk retour zou gaan, en ook al verstuurd was.

Ook zij waren niet blij met deze situatie en de webwinkel heeft dan ook een tik op de vingers gekregen. Het komt zo gewoon over alsof ze geen retour wíllen (betalen). Je gaat niet zonder overleg achter de klant z’n rug om tegen Bol zeggen; klant wil het product houden. Dikke doei! Echt een rare actie, die ik niet over mijn kant laat gaan. Ik heb inmiddels netjes een bevestigingsmail binnen van Bol dat de retour ontvangen is. Nu het geld nog, maar zij hebben mij verzekerd dat dat ook goed komt. Dus dikke pluim voor de klantenservice van Bol!!

De rest van het weekend

Verder heb ik lekker zitten lezen. Want ik ben nog steeds hard aan het proberen om toch mijn ‘100 boeken lezen in 2022’ uitdaging te behalen.

Leestip: Besparen op dingen waar ik weinig tot geen waarde aan hecht!

Hebben jullie weleens iets raars meegemaakt of je geld niet terug gekregen als je iets retour stuurde?