Leer kleine bedragen waarderen

Leer kleine bedragen waarderen. Vorige week konden jullie lezen dat beginnen met sparen vaak stap voor stap gaat. En voor sommige mensen zo blijft gaan. Deze week leer ik jullie kleine bedragen waarderen.

Leer kleine bedragen waarderen

Leer kleine bedragen waarderen

Leer kleine bedragen waarderen. Het kan zo lastig zijn. Beginnen met sparen, of sparen wanneer je weinig geld hebt. Maar zodra jij leert om kleine bedragen te waarderen wordt sparen gelijk een heel stuk leuker!

Ik hoor zo vaak mensen zeggen ‘oh 1 (of 2) euro, dat is geen geld! Dus heb ik het maar gekocht’. Maar hoe stom is dat?! 1 of 2 euro is wél geld. Tel het een jaar lang elke week maar eens op en kijk wat voor bedrag daar aan het eind van het jaar uit komt! Ik kan er ook echt serieus boos om worden als mensen zeggen ‘dat is geen geld’. Dan denk ik altijd; oh heb jij geld zat dan? Stik jij in het geld? Ik niet!!

Wanneer je leert om ook 1 of 2 euro te waarderen, of iets ‘kleins’ als 5 euro. Dan ben je goed bezig. Want dan leer je de waarde van geld pas echt goed kennen. Elk stuk geld is iets waard. En je kunt pas veel doen met je geld wanneer je al die kleine beetjes bij elkaar legt. Want al die kleine beetjes worden dan vanzelf grote beetjes. Gewoon omdat jij elke keer een klein beetje apart zet.

Dus wanneer jij kleine beetjes niet waardeert, ga je ook nooit grote beetjes krijgen. Want dan blijf je gewoon keer op keer al je geld lekker uitgeven aan onbenullige dingen en klagen dat je te weinig geld hebt. Dus ga eens wat minder vaak de Action in, ga eens niet wekelijks ergens een broodje halen of een kop koffie halen. Leg die kleine beetjes ook eens bij elkaar en zie hoe ze uiteindelijk grote beetjes worden!

Hoe ga jij om met kleine beetjes? Denk jij daar net zo over als ik? Of ben jij wel zo iemand die denkt ‘oh dat is geen geld’, of ‘oh dat kost niks’ en je geld er dan aan uit geeft? Laat het weten in de reacties!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *